• Novinka! Monitorování pozice Vaší stránky zdarma v Google.
  • Novinka! Přidali jsme možnost umístit Vaše firemní logo na stránce!

Když myslíme na webové stránky, v první řadě se zaměřujeme na jejich obsah, znamená na textech. Ty jsou samozřejmě velmi důležité, protože v nich zákazníci hledají informace ohledně Vaší firmy. Dobré, správné texty na WWW stránkách jsou základem. Pokud grafika na Vašich stránkách nebude dobře zpracovaná, tak stránky nepřitáhnou klienty. Zejména, pokud bude překážkou v svobodné navigaci po vitríně nebo při četbě textů.

Grafika by měla oživit vzhled Vašeho webu, ale by neměla ho převážet.

V této části naší příručky jsme uvedli úvahy ohledně tvorby a zpracování textů, jak i grafického rozložení stránek. Doufáme, že použití těchto tipů bude mít vliv na to, že Vaše stránky budou důležitým zdrojem klientů.

1. Texty

Texty na WWW stránkách jsou hlavním zdrojem, z kterého klienti odvodí informace o Vaší firmě. Během jejich tvorby se vyhněte:

  • pravopisných, stylistických, syntaktických chyb. Porušení pravidel může odradit zákazníky od spolupráce s Vámi.
  • zadání falešných nebo neověřených informací.
  • psaní o Vaší nabídce, že je "nejlevnější", "nejlepší", "největší". To jsou prohlášení, která je velmi snadno svrhnout.
  • překlepů, opakování, nedokončených vět, špatně rozloženého textu. Takové chyby mají vliv na to, že se stránky stávají neuvěřitelné.
  • příliš mnoho rozmanitosti písmen a jejich rozměru - prvky zvýrazňujte tučnými, velkými písmeny.
  • příliš malých písmen, která zabrání svobodu čtení textu, zejména seniory.
  • písmen, která jsou efektivní, ale mají vliv na to, že je těžko dešifrovat obsah.
  • psaní příliš dlouhých textů. Rozdělte je do kapitol, ilustrujte je grafikami, nenuďte klienty elaboráty ohledně Vaší společnosti. Klíčová fakta graficky zvýrazněte mezi dalším textem.
  • náhodnosti. Texty musí obsahovat klíčová slova, na základě kterých chcete pozicionovat stránky.
  • kopírování textů z jiných vitrín. Nejen někdo může Vás obvinit z plagiátorství, ale také vyhledávač bude považovat Vaše stránky jako kopii jiných, kvůli čemu může dojít k problémům s jejich propagací na vysokou pozici ve výsledcích hledání.

Velmi užitečný při tvorbě stránek WWW může být průvodce, jednoduchý k použití, jako např. nabízený v servisu mfirma.cz. Umožní Vám provést nezbytné opravy v jakémkoliv momentě, takže se vyhněte většiny chyb. Navíc jsou vybaveny naše šablony texty s přihlédnutím specifiky dané odvětví, které mohou být pro Vás inspiraci.

2. Grafika

Dobré grafické zpracování stránky, vůbec neznamená, že je to umělecké dílo. Musí uživateli zatraktivnit vyhledávání ve vyhledávači informací o Vaší firmě, asociovat se s Vaší branží, ale by neměla být cílem samém o sobě.

Grafika, zejména v případě v internetových vitrín malých firem, především je doplňkem k textu.

Uživatelé nejčastěji navštěvují podstránku “O nás” a také “Kontakt”. Nicméně někteří z nich by chtěli více znát Vaši nabídku, například se podívat na Vaše projekty. Postarejte se, aby kvalita připojených obrázků neodrazila potenciálních klientů Vaší firmy. Pokud umístíte na stránkách grafiky se špatnou kvalitou, klienti si můžou myslet, že jste nedbali. Úroveň fotografií v galerii je důležitá zejména v případě vitrín fotografických kanceláří. Jejich majitelé by měli zvolit jejich nejlepší práce a prezentovat jejich rozmanitost.

Je třeba dbát, aby nepřidávat na stránky příliš mnoho fotografií, protože uživatelé nebudou chtít je prohlížet a vůbec se vzdát návštěv Vaší vitríny. Fotografie je dobře umístit na příslušných stránkách, několik na každé. Nejlépe se fotografie prezentují v podobě miniatur s možností následného zvětšení. Nenuďte zákazníků příliš velkým počtem svých projektů. Zadejte na stránkách pouze Vaše největší úspěchy, zvolte grafiky v nejlepší kvalitě.

Zaujměte klienty fotkami Vašich projektů, povzbuďte je do kontaktu s Vámi.

3. Rozložení

Níže uvádíme několik nejčastějších chyb, které uživatelé dělají během projektování stránek:

  • blikající intro s hlasitou hudbou - takové vitríny se příliš pomalu načítají a odrazují uživatele od seznámení se s dalším obsahem. Jsou příliš indiskrétní - zabrání svobodné prohlížení např. v práci, v internetových kavárnách a jiných místech, ve kterých nejsme sami.
  • opuštění stránek během tvorby na delší dobu - klient, který bude chtít navštívit určenou vitrínu a několikrát uvidí takovou informaci, pomyslí, že společnost přestala existovat, pokud zastavila činnosti spojené s tvorbou WWW stránek.
  • hudební pozadí stránek - pokud je příliš hlasité, a tlačítko k vypnutí hudby je neviditelné, hudba může dráždit klienta a odradit, aby zůstal na webu.
  • umístění na stránkách příliš rozsáhlého obsahu, který vyžaduje použití svislého nebo ještě hůř, horizontálním posuvníkem. Klient se nebude chtít seznámit s její celým obsahem a vzdá se častých návštěv takové vitríny.

Pamatujte! Uživatelé Internetu nečtou stránek, jenom je prohlížejí. Postarejte se snížit na minimum čas hledání informací o Vaší vitríně.

Postupujte podle osvědčených principů, aby Vaše stránky byly co nejvíc čitelné a transparentní:

  • menu Vaší vitríny může být standardní. Nejčastěji se nachází nahoře nebo na levé straně.
  • přesně popisujte podstránky, postarejte se, aby podstránky byly se sebou logicky spojené.
  • zkontrolujte, zda zálohy ve Vašem menu nenakládají se na sebe, nebo tlačítka se nepřekrývají.
  • vyhněte se řešení příliš dalekých od přijatých standardů. Tvořivost je žádoucí vlastnost, ale nepřehánějte při uplatňování inovací. Pamatujte, že informace jsou na prvním místě!
  • přizpůsobte grafiku k vlastním činnostem.
  • vyhněte se umístění na stránce velkého počtu grafik, animací a také jiných prvků, které zpomalí čas načítání v prohlížeči.
  • zálohy v menu a také tlačítka by měly vypadat standardní. Pokud chcete na ní umístit speciální písmo, postarejte se, aby bylo čitelné.
  • přizpůsobte délku stránek tak, aby uživatel nemusel procházet jejich obsah svislým nebo vodorovným pruhem.
  • pokud chcete vytvořit vitrínu v několika verzích, vyhněte se umísťování textů v různých jazycích na jedné stránce. Bude líp, pokud povolíte uživatelům přepnout verze pomocí tlačítka.
  • postarejte se o kvalitu Vašich fotek, ale nepřehánějte s jejich velikostí, aby klienti s pomalejším Internetem neměli problémy s jejich zvětšením. Vyhněte se málo profesionálních grafik, vyrobených na nekvalitním vybavení.
  • dávejte pozor na vtipné grafiky, zejména velmi kontroverzní. Ne každý z nás má smysl pro humor, uživatelé můžou neocenit Vaše vtipy.
  • podepište každou důležitou fotku v galerii, aby klient nemusel přemýšlet, co na ní je. To je dodatečná reklama a výborné místo pro umístění klíčových slov.
  • nenechávejte prázdné podstránky, položky jako “během realizace”. Obsah uveďte na stránky teprve, jak je dřív připravíte.

Vitrína nebo šablona na objednávku?

Určitě jste přemýšleli, zda je líp pověřit tvorbu stránek interaktivní agentuře nebo použít hotovou šablonu. Možná máte obavy, že tato šablona se nebude výrazně lišit od jiných internetových stránek. Pamatujte však, že pravděpodobnost tohoto, že klient, který bude hledat firmy z Vaší branže, najde stránku konkurence, která používá stejnou šablonu jako Vy, je velmi malá.

Pokud Vaše firma je součástí většího koncernu nebo lídrem na českým trhu, určitě bude mu záviset na komplexnějších, individualizovaných webových stránkách. Váš rozpočet je na tolik velký, abyste mohli tvorbu stránek pověřit interaktivní agentuře.

Avšak pokud vedete malou firmu, doporučujeme použít hotovou stránku. Stránky připravené na jejich základě jsou klasické, čitelné a dobře hodnocené projektem uživatelů. Přidané k ním grafiky zaujmou klienty Vaší nabídkou. Náklady na realizaci jsou mnohem nižší, a doba přípravy je mnohem kratší než v případě provedení takové zakázky interaktivní agenturou. Peníze ušetřené tímto způsobem lépe použít na reklamu než na zavedení více novějších grafických řešení, což paradoxně může našim stránkám více ublížit než pomoct.

Pamatujte! Dobrá grafika na WWW stránkách by měla být atraktivní, ale ne chaotická. Zvolte osvědčené a čitelné řešení.

STRÁNKY WWW

  • Stránka s obsahem hotová do 5 minut!
  • Přes 1000 grafických projektů
  • Doména .cz nebo .com
  • Jazykové verze + Google Místa
  • Snadné a rychlé změny
České webové šablony

REKLAMA GOOGLE

  • Levné sponzorované odkazy
  • Monitoring pozicí ve vyhledávači
  • Vyběr klíčových slov
  • Zpráva z online kampaně
  • Pomoc během optimalizace obsahu stránky
Levné reklama na Google