• Novinka! Monitorování pozice Vaší stránky zdarma v Google.
  • Novinka! Přidali jsme možnost umístit Vaše firemní logo na stránce!

Pokud jste během tvorby internetových stránek pro firmu, Vaší největší chybou by bylo přijetí předpoklady, že jenom dokončení prací s texty a grafikou stačí, aby dosáhnout úspěch. Sedění s založenýma rukama, určitě nebude mít dobrý vliv na zisky a počet klientů, a přece se o to jedná. Způsobů propagace stránky je hodně, jedné placené, jiné zdarma, avšak jenom aktivita v síti zajistí skutečnou existenci Vašim webovým stránkám.

Pamatujte! Nejvíc atraktivní stránky budou “mrtvé”, pokud se nebudete starat o jejich propagace.

Způsoby propagace internetových stránek jsme rozdělili na tradiční, placené on-line a také zdarma on-line.

Začneme od tradičních způsobů. Své internetové stránky můžete promovat mimo síti, však byste měli pamatovat, jsou to pouze aktivity podporující e-marketing. Jsou založený na akci nabídky, která používá naši adresu WWW. Obvykle jsou to placené metody. Takové metody je možné doporučit firmám, které působí zejména v malé, lokální oblasti, jako podpora kampaně vedené na Internetu.

Nejpopulárnější druhy tradiční reklamy, ve kterých je možné využít adresy WWW:

  • letáky - umístění adresy stránek na papírovém reklamním letáku.
  • reklama na vozidlech - nalepení internetové adresy na firemním autě nebo pronajatém za tým účelem vozidlem.
  • inzeráty v místním tisku - přidání internetové adresy k nabídce, za účelem vzbuzení zájmu klienta, aby se seznámil s její detaily dostupnými na stránce WWW.
  • reklama v lokálním radiu - umístění ve scénáři reklamy informací o naší internetové stránce.
  • reklama v místní televizi - přidání informací o internetové adrese do reklamního spotu.
  • reklamní bannery - vytištění adresy WWW na banneru, který umísťujeme v strategickém bodě města.
  • reklama LED - zobrazení adresy svých stránek na bannerech LED, občas se takové reklamy zobrazí i v autobusech.

Přidat adresu WWW stránek do výše popsaných druhů reklamy:

  • zvyšuje prestiž firmy,
  • zlepšuje jeho vzhled,
  • umožňuje odeslání klienta na WWW stránky za účelem získání většího počtu podrobnosti spojených s nabídkou,,
  • omezuje délku, a tím i náklady na reklamy,
  • umožňuje zákazníkům vrátit do Vaší nabídky později.

Placená forma propagace stránky v síti obvykle se týká nákupu reklamy na populárních portálech, servisech či používání velmi pokročilých nástrojů jako Google AdWords. Taková metoda může přinést velmi dobré výsledky.

Nejpopulárnější způsoby reklamy stránky v síti:

  • reklamní bannery - umísťování reklamy v grafické podobě v placených servisech.
  • Google AdWords - reklama založená na sponzorovaných odkazech, která poskytne Vašim stránkám nejvyšší pozici ve výsledcích hledání a také zobrazení v servisech spolupracujících s Google AdWords. To je jedná z nejlevnějších a nejlepších druhů reklamy, protože platíte jenom za výsledky, tj. za vstupy potenciálních klientů na stránky. Můžete ji nakoupit v servisu mfirma.cz. Podrobnosti najdete na zde.
  • katalogizace - přidávání položek o stránkách do katalogů zdarma a také placených. Katalogizace zvyšuje pozici Vašich stránek ve výsledcích hledání.
  • pozicionování - takové činnosti, které mají vliv na to, že stránky získávají nejvyšší pozice ve výsledcích hledání na vybrané klíčové slovo. Pozicionování je možné nakoupit v mfirma.cz.
  • inzeráty v populárních servisech - propagace nabídky v populárních servisech jako i-bazar.cz, inzeraty.hyperinzerce.cz, bazos.cz. Můžete v nich nakoupit dodatečné zvýraznění svého inzerátu, díky tomu bude on víc viditelný mezi jinými. Pokud budete přidávat položku k Vaší, pamatujte si, aby on odkazoval na jiné stránky.
  • internetové aukce - expozice nabídky v populárních aukčních servisech jako je Allegro. V aukci můžete nabídnout svůj výrobek nebo službu, a přidat položku pro stránky, aby byly ony přátelské pro robotu Google, který indexuje vitríny ve vyhledávači. Takovou službu je možné nakoupit v odborné firmě nebo použít hotová řešení. Šablony na mfirma.cz už jsou zoptimalizované.
  • pop-up - reklama v okénkách, která “vyskakují” během prohlížení webových stránek. V současné době je to poměrně málo populární forma propagace, mnoho uživatelů Internetu blokuje pop-up’y ve svých prohlížečích.

Neplacená reklama na Internetu také přináší očekávaný výsledek, ačkoliv vyžaduje opravdu hodně práce. Hlavním cílem takové propagace je zvýšení počtů sponzorovaných odkazů, které odkazují na naše WWW stránky. Je výhodná zejména z důvodu zkrácení doby, kterou musí projít, před tím než se naše vitrína zobrazí ve vyhledávači, a o určité době zvýší jí pozici.

Nejpopulárnější druhy reklamy zdarma:

  • inzeráty v populárních servisech - umisťování inzerátů zdarma v servisech jako i-bazar.cz, inzeraty.hyperinzerce.cz, bazos.cz. Ony také umožňují přidat odkaz Vaší adresy WWW.
  • samostatná katalogizace - přidávání položek o stránkách do katalogů zdarma.
  • internetová fóra - aktivita na internetových fórech, např. popsání své nabídky v speciálně k tomu určeným fórovým sekcím. Je možné zkusit umístit svou adresu v zápatí, která se bude ukazovat ke každému našemu komentáři. Uvědomte si však, zda to umožňují IT pravidla fóra, jinak moderátor může uzavřít nám přístup.
  • samostatná publikace článků v servisech zdarma.
  • zasílání klientům informací o slevách v podobě newsletteru.
  • výměna bannerů - umístění grafické reklamy na obecné stránce výměnou za přidání bannerů na našich stránkách.
  • optimalizace kódu - můžete použít hotové šablony, jako např. nabízené servisem mfirma.cz, který má optimální kód HTML, připravený podle pozicionování.

Používajíc neplacené metody propagace, musíte být trpěliví. Určitě, přinesou očekávané výsledky, ale vyžadují čas. Nejlepší výsledky dosáhnete používající největší počet různých druhů reklam.

Během propagace je třeba v první řadě postupovat podle dříve připraveného plánu. Vraťte se do druhé částí naší příručky a vzpomeňte si, co jsme psali ohledně přípravy strategii internetových stránek. Zaměřte se na propagaci své vitríny mezi konkrétním typem uživatelů, reklamu přesměrujte do určeného targetu. Pokud vedete kosmetický salon, inzerujte stránky na fórech pro ženy, vyhledejte katalogy s branžemi. Pokud prodáváte zařízení pro péči o králíky, svou vitrínu propagujte na fórech určených pro milovníky těchto hlodavců, zvažte umístění banneru na webových stránkách věnovaných chovu zvířat.

Kdy se Vaše firma rozvíjí více, můžete zvolit novější formy propagace a naplánovat připravenou na větší měřítko reklamní kampaň. Avšak pamatujte, že neexistuje žádný zlatý předpis na efektivní propagaci stránek na Internetu. Pro jednu branži forma může být výhodnější než pro jinou. Neustále musíte kontrolovat výsledky své práce a vyvodit závěry, abyste mohli nejlépe připravit propagační strategii.

Pamatujte, že propagace stránek na Internetu je základem, zejména na začátku jejich existence, pokud nejsou ještě zobrazeny ve výsledcích hledání nebo zobrazí se na nízké pozici. Reklamujte je pravidelně, aby neztratily získané popularity.

STRÁNKY WWW

  • Stránka s obsahem hotová do 5 minut!
  • Přes 1000 grafických projektů
  • Doména .cz nebo .com
  • Jazykové verze + Google Místa
  • Snadné a rychlé změny
České webové šablony

REKLAMA GOOGLE

  • Levné sponzorované odkazy
  • Monitoring pozicí ve vyhledávači
  • Vyběr klíčových slov
  • Zpráva z online kampaně
  • Pomoc během optimalizace obsahu stránky
Levné reklama na Google